Site Rengi


MEKTUP

Anasayfa » MEKTUP

Mektup

Çocuğunuzu okul ya da kursa yazdırmak için gittiğinizde “herkes aynı şeyleri söylüyor” dediğinizi çok duydum. Evet herkes aynı şeyleri söylüyor çünkü  bu söylenenlerin pek çoğunun özgün bir siteme  ve özgün  bir eğitim modeline , bilimsel araştırma verilerine dayanmadığını söyleyebiliriz.,  “herkes yapıyor bende yapabilirim” düşüncesiyle  hareket edilen bir eğitim anlayışında  tabii ki herkes aynı şeyleri söyler.

 Biz Neden farklıyız?

25 yıllık  Türkiye’nin en iyi devlet okulları ve  özel sektör eğitim kurumları  deneyimlerimizden hareketle  psikoloji ve eğitim bilimleri alanındaki kuramları inceledik. Aynı zamanda Türkiye’ de 12  istatistik bölgesinde  50 ye yakın  farklı kurumlarda Ergenler üzerine  araştırma yaptık ve ailelerin öğretmenlerin, öğrencilerin   beklentilerini inceledik, sonunda sistemin hatalarını gördük  bu nedenle  yeni bir model geliştirdik. Bu modelin adı “Perma Modelidir.”  Bu sistem, “Pozitif psikoloji ve pozitif Eğitim araştırma verilene dayanmaktadır. Pozitif Eğitim ve Pozitif  Öğretim sistemi problem ve başarısızlık üzerine değil de  “iyi Oluş ve başarı” üzerine odaklanır öğrencilerin güçlü yanlarından hareket ederek zayıf yönlerinin de geliştirilmesine odaklanır. Pozitif eğitim ve Pozitif Öğretim İyi oluş ve olumlu anların sık yaşantılarına vurgu yapar, olumlu anları sık yaşayan öğrencilerin daha motive olacağını/olduğunu, daha azimli olduğunu bilimsel  olarak ortaya koyar. Bu nedenle öğrenciye “azim”, “iyimserlik”, “kararlılık”, “cesaret” ve “kendini toparlama” gücünden hareket ederek başarı arasında ilişki kurar. Öğrencilere hayatın anlamı, gelecek  konuları üzerinde derin düşünmesi sağlanarak  kendi kendilerinin belirlenmesine destek verilerek nereden değil de nereye  gidileceği konusunda destek verilir. Bütün bunların sonucunda eğitimi kendi vahşi  çıkarlarına göre dizayn eden idealsiz gruplarından ayrıyız Atatürk ilkeleri doğrultusunda öğrenci ve değerli anne babaların beklentileri doğrultusunda  açık, şeffaf, dürüst, güvenilir hesap verilebilir, kanıta belgeye, bilgiye dayalı sonuç üreten bir eğitim politikası uyguladığımızdan farklıyız.