tarafından perma | Şub 18, 2024 | Uncategorized
ERGENLER NEZAMAN YETİŞKİN OLUR?ÖMER ÖCAL Yetişkinlik, insan hayatının gelişim basamaklarından biridir. Yetişkinlik kavramıdünyanın farklı yerlerinde farklı kültürlerde kabul edilmiş kavramdır. Teknolojinin pekuğramadığı toplumlarda yetişkinliğe geçiş evlenme bir...
tarafından perma | Şub 18, 2024 | Uncategorized
ÖĞRENME, ÖDEV VE ZORUNLULUK İLİŞKİSi Beyin; düşünme, algı, öğrenme gibi faaliyetlere aracılık eden organdır. Nasılöğrendiğimizi anlamak için beynin nasıl işlediğini asgari düzeyde olsa da bilmemizgerekir. Nitekim beyinde gerçekleşen öğrenme olgusunu “beyni...
tarafından perma | Şub 18, 2024 | Uncategorized
BAŞARI KORKUSU: BAŞARI NE ZAMANÜRKÜTÜCÜ HALE GELiR?1 960’lı yıllarda Michigan Üniversitesi’nde doktora öğrenimi görmekte olan MatinaSouretis Horner yaptığıbir araştırmada ilginç bir sonuca ulaştı: Kız öğrenciler okuldabaşarılı olmaktan korkuyordu. Yanlış duymadınız,...
tarafından perma | Şub 17, 2024 | Uncategorized
DİJİTAL ÇAĞ Dijital çağda öğrenme kelimesinin anlamı aklımızın alamayacağı kadar genişledi. Duruma göre öğrenme: yerinde edinilmiş bilgiyi harekete geçirmek anlamına geldiği gibi, anlamak, tanımak, belleğe kaydetmek, keşfetmek, deneyimi zenginleştirmek, bilgi inşa...
tarafından perma | Şub 17, 2024 | Uncategorized
Anlama ve Yorumlama Türkçe dersi; okuma, dinleme, konuşma, yazma ve anlama olmak üzere beş temel dil becerisi üzerine inşa edilmiş bir yapıdır. Türkçe öğretim hedeflerinden en önemlisi de bu temel dil becerilerini geliştirmektir. Çünkü hedef ana dilinin tüm...